Strategie výroby

Vzhledem k tomu, že kuřecí maso jako takové neskýtá mnoho možností tvorby nových výrobků, je nutné se při jeho zpracování zaměřit na kvalitu a rychlost zpracování, zchlazení, balení a především hygienu, která provází celý výrobní proces. Jiné možnosti se naskýtají při výrobě masných výrobků a polotovarů. Společnost neustále pracuje na vývoji nových výrobků a výrobkových řad, které splňují specifické požadavky zákazníků. Zde se Ve společnosti byla jmenována výrobková komise složená z pracovníků všech zainteresovaných oddělení, tj. výrobního, obchodního, ekonomického, jakosti a hygieny a ostatních nezávislých pracovníků, kteří pravidelně posuzují nové výrobky s ohledem na jakost, kvalitu, balení, které by mohlo oslovit širokou škálu spotřebitelů, jak na malém trhu, tak především zákazníků řetězců. Zkušenosti ukazují, že do řetězců se dají zalistovávat pouze malá balení kalibrovaných výrobků. To platí jak u masa, tak u uzenin i polotovarů. To přináší další úskalí, především v podobě finančních nároků společnosti na pořizování např. nových kalibrovacích zařízení. Dalším velmi významným kritériem nákupního chování spotřebitelů je kromě ceny celková image výrobku, tu tvoří především atraktivní obal a informace o výrobku, které jsou součástí etikety. V současné době je na trhu nepřeberné množství různých výrobků, často bohužel i nekvalitních, ale v krásných obalech, mističkách, zlatých foliích apod.. Proto společnost Drůbežářský závod Klatovy a.s. klade důraz na způsob a různorodost balení, přehlednost a atraktivitu etiket. Zároveň poskytuje spotřebiteli řadu informací o výrobku nad rámec platné legislativy. Společnost prezentuje řadu specifických výrobkových řad v souladu s novými trendy životního stylu. Od roku 2010 je snahou omezit ve výrobcích tzv. Éčka. Došlo k revizi receptur a dle technologických možností omezení počtu přídatných chemických látek, barviv a konzervantů. Zaměřili jsme se také na omezení počtu alergenů a snahou je nabízet výrobky bez obsahu lepku. Velkou pozornost každoročně věnujeme přípravě grilovacího sortimentu pro letní sezónu. I zde je většina produktů bez E a alergenů. Každý rok se tato nabídka aktualizuje, například výrobky v novém praktickém rodinném a party balení na grilovací sezónu. Na trhu je nabízena prémiová řada výrobků EXTRA bez E, která zaručuje spotřebitelům vysokou kvalitu uzenin bez chemických konzervantů s vysokým podílem masa. Na základě rostoucí poptávky po produktech šetřících čas, byly vyvinuty nové polotovary – kuřecí pánve s vysokým podílem masa z kuřecích prsních řízků a Kuřecí rolky s nádivkou určené na pečení. Sortiment uzenin je obohacen od roku 2018 novým 100g balením krájených salámů a šunek. Byl realizován projekt „pečené kuře“, který tak posílil nabídku hotových, tepelně opracovaných výrobků. Používání moderních metod vaření se projevilo v našem sortimentu nabídkou kuřecího masa v úpravě „sous – vide“.

Každý nový výrobek před uvedením na trh schvaluje výrobková komise. Tato komise hodnotí nový výrobek po stránce senzorické (vzhledu, chuti, vůně, konzistence) obalu a způsobu použití. V případě podstatných připomínek komise předloží návrh dopracování hodnoceného výrobku a poté je výrobek předložen ke konečnému schválení managementu společnosti.